Annual Activity Report 2017: 2012-2017 special 5 years

par | Juin 11, 2018

Discover the 2012-2017 Special Edition of the SATT Sud-Est Annual Activity Report

This special edition highlights maturation projects, transferred innovations, accompanied start-ups and key figures since the creation of SATT Sud-Est in 2012. Personalities from the ecosystem of valorisation and innovation testify

SATT Sud-Est's Annual Report of Activity

SATT Sud-Est is at the heart of the modeling of future humanity” Laurent BALY, President of SATT Sud-Est.

A look back at the 5 years of SATT Sud-Est’s existence with several key figures as at 31  December 2017 :

• 918 projects detected
  • 297 intellectual property assets filed
  • 139 mature projects
  • 22.7 M€ invested in maturation
  • 17 start-ups created
  • 91 licenses signed
  • 6.4 million in cumulative license revenues
  • 8 products and services subject to royalties on sales
  • 19 products and services subject to royalties on sales or minimum royalties

The 5-year special edition of the annual report takes stock of key inventions and transfers and highlights numerous testimonials from personalities in the ecosystem of valorisation and innovation; download it by clicking here.

“Laurent BALY, President” “The first five years of our existence have taught us a lot about how a complex innovation ecosystem operates, involving multiple players, public and private, local and international, operating on different scales of time, interest and need.”

To go further :

@SATTse_ #RA2017 #2017AnnualReport

Passer de l’invention à l’innovation est un émerveillement. Et nous avons de la chance, c’est notre métier.

Découvrez comment la SATT Sud-Est accélère le transfert de technologies en fédérant les acteurs de la recherche et de l’entreprise. Du brevet à la licence d’exploitation, en passant par la preuve de concept, la SATT Sud-Est s’impose dans les Régions Sud et Corse comme un acteur incontournable de l’innovation.

Siège
Le Silo, 35 Quai du Lazaret, CS 70545
13304 Marseille Cedex 02

La SATT Sud-Est
Projet financé avec le concours de l'Union Européenne avec le Fonds Européen de Développement Régional.